Vänligen välj företag eller privat

Priserna visas då exklusive eller inklusive moms.

Vanliga frågor (FAQ)

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna. 

Köp / Leverans 

Våra köpvillkor hittar ni här

Behöver jag inloggningsuppgifter för att kunna handla?
Nej, det behövs  inte. Däremot kan du spara dina uppgifter i vår webbshop och skapa en inloggning så du slipper skriva in dina uppgifter varje gång du lägger en order.

Erbjuder ni andra produkter än det som finns på hemsidan?
Vi kan alltid hjälpa dig att leta fram andra typer av produkter eller hjälpa till med specialproduktion.

Kan man som mindre företag handla av er?
Vi servar alla kunder. Från privatpersoner till de allra största företagen. Vi hjälper även till att ta fram en logga till ert företag om ni ej har en sådan.

Hur beställer man från er?
Lägger in varorna i varukorgen och gör klar beställningen direkt i webbutiken. 
Alternativt, skicka in fullständig beställning till: order@yrkesshopen.se. 
Det går givetvis även bra att ringa oss på 0902-066 077. under våra telefon tider, Tis-Tors 15.00-17.00
Och har ni några undringar så maila gärna på info@yrkesshopen.se. Välkommen att höra av dig.

Kan jag handla av yrkesshopen.se som privatperson?
Självklart kan ni det.. Klicka i rutan "Priser inkl. moms" längst upp till höger på sidan.

Hur lång leveranstid har ni?
Normal leveranstid, när varan finns på lager, är 2-14 arbetsdagar från det att ordern har hanterats av oss. vid ev. slutförsäljning eller om varan är restnoterad från våra leverantörer så tar det längre tid. Vid tryck / Brodyr / Gravyr tar det längre tid. Varor skickas enbart på helgfria vardagar.

Vad är skillnaden på parcel och ombud?                                                                                                       " Detta gäller enbart företag" Via ombud får du själv hämta ut paketet. Med parcel körs paketet ut.

Vad händer om min vara inte finns på lager?
Då får ni ett mail från oss som även kommer att ge er ett alternativ till din beställda produkt. Vi kommer även att uppge när den produkt ni har beställt väntas komma in. 

Jag har beställt varor men inte fått dom, vart är dom?
Titta i er mailkorg om ni har fått ett mail angående att varan är restnoterad . Om det inte finns ett sånt mail, vänligen maila oss på info@yrkesshopen.se Det går även bra att maila till . Tis-Tors 15.00-17.00 Uppge kundnummer eller ordernummer.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Orderbekräftelse skickas via e-post. Om den ej finns i din inkorg, vänligen kontrollera er skräpkorg om den ligger där. Annars maila oss på info@yrkesshopen.se

Retur / Reklamation

Hur lång ånger/bytesrätt har ni?
Vi har 30 dagars öppet köp från det att varorna skickats.

Jag har ångrat mig och vill inte ha varan, hur gör jag?
Återsänd varorna i originalförpackning till:

Yrkesshopen of Sweden AB
Rondellgatan 18
904 22 UMEÅ

Glöm ej att uppge ordernummer, alternativt skicka med en kopia på orderbekräftelsen eller följesedeln.
Skodon som skickas tillbaka måste återsändas i en helt orörd  skolåda. Om det finns skador eller att ni har tejpat på lådan så gäller ej ångerrätten. Orginallådan måste vara i orginalskick.

Kunden står själv för returfrakten när man utnyttjar ångerrätten.

Jag vill byta storlek eller modell på en vara jag köpt, hur gör jag?

Skicka de varor du önskar byta i originalförpackning till:

Yrkesshopen of Sweden AB
Rondellgatan 18 
904 22 UMEÅ 

Är det skor som ska bytas så ska de skickas i originalkartongen som läggs i separat emballage. Obs! Ingen tejp eller adresslapp får sättas på originalkartongen till skorna!

Glöm ej att ange ordernummer, gärna som referens på försändelsen.
Skicka även med information om vilka artiklar ni önskar beställa istället.

Om ni önskar era bytesvaror snabbare. Lägg in en ny order på yrkesshopen.se och meddela att ni kommer att returnera bytet. 

Vid byte bjuder vi på en av fraktkostnaderna.

Jag vill reklamera en vara, hur går jag tillväga?
För att reklamera en vara, skicka ett email till info@yrkesshopen.se  Meddela oss ert kundnummer och ordernummer och ärende för att vi ska kunna hjälpa er snabbare.

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Faktura

När får jag min faktura?
Fakturan skickas per e-post när ordern levererats till er. Till  företagskunder sänder vi även en faktura per post en dag efter den skickats per mail.

Om ni väljer att betala mot faktura kommer vi att ta en sedvanlig kreditupplysning. Vi kommer även att kontrollera personnummer mot folkbokföringsadressen. Om ni vill ha varorna levererade till en annan leveransadress måste ni ange det i kassan.

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med (det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr) samt dröjsmålsränta med 2 % per månad + gällande referensränta. Vid utebliven betalning lämnas ärendet vidare till inkasso och sedan Kronofogden.

Jag har inte fått någon faktura, vad gör jag?
Kontrollera först så fakturan inte hamnat i mappen skräppost. Om fakturan fortfarande saknas så var vänlig kontakta info@yrkesshopen.se.

Jag har fått en faktura men inga varor, vad gör jag?

Meddela oss via mail info@yrkesshopen.se.

Vi kommer att kontrollera vad som hänt och meddela er omgående. Fakturadatum kommer givetvis att ändras till den dagen ni erhållit era varor.

Offert

Jag vill ha en offert, hur gör jag?
Som ni säkert redan noterat ligger vi väldigt bra till i vår prisbild. Men vid stora beställningar kan vi alltid göra vårt yttersta för att få ner priset lite till. Vänligen maila på info@yrkesshopen.se. Skriv ner i mailet vad ni är intresserade av, så skall vi se vad vi kan göra för er.

Tryck / Brodyr

Jag vill beställa en artikel med tryck/brodyr på, hur gör jag?
Vänligen maila på order@yrkesshopen.se  där ni anger artikelnummer, färg, storlek och kvantitet samt bifoga er logga (eller det som önskas tryckas / broderas) som högupplöst pgn. Ange även vart på plagget trycket ska placeras samt storlek på trycket och om ni önskar tryck eller brodyr.

Får man ett korrektur innan beställningen blir bindande?

 Ja, efter beställning återkommer vi alltid med ett korrektur / bekräftelse som skall godkännas innan ordern blir bindande.

Hur lång är leveranstiden för produktionsordrar?
Efter godkänd korrektur är leveranstiden normalt 1 -3 veckor beroende på leverantör och tid på året.

Har jag bytes/ångerrätt på produktionsordrar?
Nej, byte / ångerrätt godkänns inte på artiklar med tryck / brodyr. Vid feltryck gäller givetvis bytesrätt.

Katalogbeställning

Jag vill beställa en katalog, hur går jag tillväga?

Klicka här (öppnas i nytt fönster) och fyll i dina uppgifter samt vilka kataloger du önskar. Vi skickar dig den senaste upplagan.

När får jag beställda kataloger?

Normalt tar det ca 3 -5 dagar. 

Tar ni ut någon avgift om man vill beställa kataloger?
Nej.

Har ni några övriga frågor, tveka inte att maila oss på info@yrkesshopen.se